גרי בייסמן הינו אחד המאיירים המפורסמים והפרובוקטיביים בעולם. וכן, הוא זכה בשלושה פרסי אמי.
האמן יתארח במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל ובגלריה אורבינקס.
ביקרו זה הינו תוצאה של שיתוף פעולה יוצא דופן בין המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל וגלריה אורבניקס, גלריה שמובילה את סצנת האמנות האורבנית בארץ.
כחלק ממגמה שמוביל עדי שטרן (ראש המחלקה החדש) תהיה סדרה של ביקורים של מעצבים מובילים בעולם במחלקה לתקשורת חזותית, ובייסמן הינו האמן הראשון שמגיע.
התערוכה The Sacrificing of the Cake תתקיים בגלריה אורבניקס וההרצאה הפתוחה לקהל הרחב תיערך בבצלאל.
גרי בייסמן הינו כוכב גדול בסצנה האלטרנטיבית של האמנות הפופולארית העכשווית בלוס אנג'לס ונחשב לאמן בעל כישרון רב תחומי ולאחד האמנים המגוונים הפוריים והמשפיעים ביותר בתחומו.
הוא זכה בשלושה פרסי Emmy וכן, בפרס .BAFTA
בין הגופים איתם עבד נוכל למצוא ענקים כגון: ניו יורק טיימס, נייקי, אולפני דיסני, ניויורקר, מרסדס בנץ, קודאק ועוד רבים. בנוסף לכך שהוא אחד המאיירים המפורסמים בארה"ב, בייסמן יוצר בתחומים שונים כגון: טלוויזיה, אנימציה, עיצוב צעצועי ויניל, פרסום ואופנה. הוא מכנה את עשייתו Pervasive Art"" (אמנות מחלחלת). אמנות מחלחלת לדבריו הינה אמנות שחותרת לטשטש בין גבולות האמנות גבוהה והאמנות הנמוכה, בין עשייה אמנותית גרידא לבין תחומי יצירה אחרים כמו עיצוב, איור, גרפיקה, אופנה וכו'.
בייסמן טוען שכל מדיום לגיטימי מעצם היותו כלי נאמן לביטוי יצירתי אישי של כל אמן ואמן. זוהי לטענתו תפיסה אמנותית שמשקפת באופן הרלוונטי והאותנטי ביותר את התקופה הנוכחית בה אנו חיים.
התערוכה של בייסמן שמוצגת עתה בישראל - The Sacrificing of the Cake"", לא עוסקת בממתקים או בחגיגות ימי הולדת אלא בעשיית חשבון נפש, התבוננות על העבר וחיפוש אחר שינוי ותיקון. בייסמן מציג בצבעוניות מתוקה, ושפה ציורית סדרה של עבודות מהשנה האחרונה, ציורי אקריליק על בד לצד רישומי עפרונות צבעוניים על גבי דפי ספר חינוך מיני אמריקאי לגברים משנות ה-20 (1). בעבודותיו מתוארת דמותו של הדרקון "עוגה", הנטבח פעם אחר פעם על ידי דמויות נשיות עירומות, ספק ילדות ספק נימפות שופעות ארוטיות ומיניות. זו אלגוריה למאבקו של האמן בשדים פרטיים מעברו.
בייסמן נאבק, באופן כמעט סמוי מן העין, ברצון להשתחרר ממורשת הוריו, ניצולי שואה ממוצא מזרח אירופאי, שחינכו אותו על ברכי ה"חלום האמריקאי". מורשת זו השפיעה באופן חיובי על עיצוב אישיותו כילד, אך עם התבגרותו הפכו מוסכמות חברתיות אלו לשדים כובלים ומעכבים.
שחיטתו מחדש של הדרקון "עוגה" מאפשרת לבייסמן, באופן סימבולי, להשתחרר מהעול שייצגה עבורו תפיסת העולם של הוריו, תפיסה אשר נבעה מצורך קיומי ומאינסטינקט הישרדותי של ניצולי שואה, ומתוך שחרור זה לעצב מחדש את דרכו כאינדיבידואל.
בתערוכה זו ממשיך לעסוק בייסמן בדמויות פנטסטיות המצוירות על רקע עולם סוריאליסטי, ארוטי, מלא תאווה, תשוקה, שליטה ויצרים, ובאמצעותן הוא מתאר מציאות דואלית ורבת משמעויות: שורה של "לוליטות" מתוארות ספק שוחטות ספק מתענגות עינוגי מין על גופם של דרקונים, שולטות ונשלטות על ידם בעת ובעונה אחת. מחזות טבח אכזריים המתוארים ביופי מוחצן ובנאיביות, לצד סכיני צעצוע פוערים פצע עמוק ושותת דם. בייסמן מותיר מקום רב לספק בפרשנות האישית של המתבונן בעבודותיו.
אל תוך יצירתו של בייסמן מתנקזים מקורות השראה רבים, החל מציטוטים קלאסיים ונוצרים מתולדות האמנות (כ- pieta ומחזות בקחנליאות), הפופ ארט, אמנות יפנית עכשווית (נרה, מורקאמי ועוד), וכלה בדמויות המבוססות על תעשיית ה Cartoonsהאמריקאית משנות ה 30 וה 40 של המאה ה 21, כגון: פליקס החתול, Pete the Pup, Freddy Kilowatt ועוד.
לוחות זמנים:
הפתיחה החגיגית תתקיים ביום חמישי ה-8 לינואר 2009 בשעה 20:00.
תאריכי התערוכה בגלריה אורבניקס הם: 08.01.09-12.3.09.
ביום שלישי 13 בינואר תיערך בשעה 12:30באודיטוריום 222 קומה 8 הרצאה בבצלאל, שפתוחה לקהל הרחב.
גרי בייסמן יקיים כיתת אמן בת ארבעה ימים לסטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית.
בבר של האוזן השלישית יתקיים אירוע Live painting ביום שבת 17.1.09 בשעה 19:00.
האוצרת : סאלי הפטל נווה.
על גרי בייסמן
בייסמן נולד בלוס אנג'לס, קליפורניה (1960), הוא גמר תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת קליפורניה .לאחר שסיים את לימודיו הוא עבר להתגורר בניו יורק, בניו יורק עבד כמאייר במשך כעשור. איוריו כיסו את המגזינים והעיתונים הנחשקים ביותר וכן אייר גם לתאגידים גדולים.
כשחזר ללוס אנג'לס בייסמן החל לעבוד על סדרת אנימציה בשם Teacher's Pet, שעוסקת בהרפתקאותיו של הכלב ספוט המלווה מידי יום לבית הספר את בעליו, תלמיד כיתה ד'. הסדרה זיכתה אותו בפרס BAFTA ובשלושה פרסי Emmy. בשנת 2004 הופקה הסדרה ע"י אולפני דיסני לסרט באורך מלא.
בייסמן השתתף בתערוכות רבות בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם, ועבודותיו מהוות חלק מהאוסף הקבוע ב National Portrait Gallery בוושינגטון ו Museum of Modern Art ברומא.
בשנה האחרונה השתתף בין היתר ב Art Basel במיאמי, ב San Diego Comic Con, ב Urban Art Festival בבואנוס איירס, באירוע Live Painting ברוסיה, וכן הציג תערוכת יחיד בגלריה Iguapop בברצלונה ותערוכה קבוצתית בגלריה choque cultural בברזיל.
תערוכות נוספות: Hide and Seek in the Forest of ChouChou, גלריה Billy Shire Fine Arts, אל אי, קליפורניה (2007), I Melt In Your Presence, גלריה מודרניזם, סאן פרנסיסקו, קליפורניה (2007); Pervasive Art, גלריה Mercado, ברצלונה (2005); Dumb Luck in Asia, טיפה (2005); A Moment Ago, Everything was Beautiful, מיצב, מוזיאון פסדנה לאמנות, קליפורניה (2005), Garden of Unearthly Delights, גלריה Jonathan LeVine, ניו יורק (2005), Rites of Spring Fever, גלריה Mondo Bizzarro, רומא (2005); Dunces, גלריה La Luz de Jesus, לוס אנג'לס (2004); Happy Idiot and Other Paintings about Unattainable Beauty, גלריה Earl McGrath, ניו יורק (2003).
בייסמן עיצב את משחק המחשב הפופולארי קרניאום (cranium) ומספר רב של צעצועי ויניל המבוססים על דמויות מעבודתו האמנותית (מיוצרות ע"י Critterbox), כמו Dumb Luck, Dunces, Toby ו HotChaChaCha. בייסמן עיצב גם צעצועי ויניל עבור חברות כמו Kidrobot ו Toy2R, והשיק קו תיקים המתבסס על דמויותיו הנשיות עבור היצרן הרווי'ס (Harvey's).
בין ספריו שהוצאו לאור: Dying of Thirst; Dumb Luck; Strong Stuff;Knowledge Comes from Gas Release; My Hunger for Venison.