לחובבי האנימציה (לכולנו בעצם) מוקדש גליון מספר 8 כולו,של כתב העת האקדמי , של המחלקה להסטורי ותיאוריה בבצלאל. למעשה, לראשונה בישראל , גיליון של כתב עת אקדמי מוקדש כולו לאנימציה. כתב עת זה עוסק בנושאים הקשורים לאמנות ותרבות חזותית.
כתובת כתב העת ברשת http://bezalel.secured.co.il
נושאי כתב העת מגוונים , בינהם : איזה עולם אנו חווים בסרטי האנימציה – את הממשות, את דימויי הממשות, או עולמות אפשריים המהווים אלטרנטיבה לצורות המחשבה המקובעות שלנו?
במרכז הגיליון: מאמרים של חוקרים ואנימטורים מהארץ ומהעולם, ראיון עם האנימטור רוני אורן, מקבץ של סרטוני אנימציה זוכי פרסים של בוגרי בצלאל, ועוד.
סרט שאיננו אנימציה מתקשה להפריד בין המציאות הקולנועית למציאות הממשית, כפי שניתן לעשות בסרטי האנימציה. ואכן, כל המאמרים המוצגים בגיליון סובבים סביב עניין זה: הפער בין הממשות מצד אחד לבין הממשות הבדיונית מצד שני, המוצגת בסרטי האנימציה.
עורכי הגיליון הם ד"ר ברוך בליך (המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל) וצביקה אורן (היחידה לאנימציה בבצלאל).
בגיליון זה המוקדש כולו לאנימציה
מאמרים: החריגה של האנימציה מעקרונות המימזיס, כמקבילה לחריגה של הפרדוקס ממסגרת הלוגיקה הפורמאלית (ד"ר ברוך בליך) ; אנימציה כקולנוע שאינו מסווה את טיבו הקונבנציונאלי או הסובייקטיבי של מושג ה"זמן" (Georges Sifianos) ; הבעייתיות בהוראת התסריטאות ליוצרי סרטי אנימציה קצרים (אגור שיף) ; מדוע הייאו מיאזקי ("המסע המופלא", הטירה הנעה"), מרבה כל כך להישען דווקא על מוטיבים אירופיים בסרטיו? (רז גרינברג) ; קווים מנחים לעיצוב דמויות וסיפור בסרטי אנימציה (Nancy Beiman) ; האם חתיכת מתכת, כמו בורג, יכולה לעשות מחווה שתשפיע עלינו רגשית? (Suzanne Buchan)
בהקשר: סקירת סרטי האנימציה שנעשו בישראל, כנודדים בין הממשי לבדיוני, מתוך כוונה להציג את הממשי בהקשר חדש. (צביקה אורן); עד כמה הרעיון, הסיפור, הוא לב ליבה של האנימציה? (נדן פינס) ; הסרט 'הנזיר והדג' (בימוי: דה ויט), המעלה את השאלה האם עיצוב הסרט משועבד לתכניו, או להפך (אליסה זיגרמן, קסניה דוברובסקי ורפי יאניגר) ; ראיון עם רוני אורן, מבכירי האנימטורים בישראל, וראש המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל (דנה אריאלי-הורוביץ) ;
ביקורות ותערוכות: "ספר הג'ונגל" כיצירת אמנות וכמסמך היסטורי (Richard Gorey) ; תערוכת הצילומים של איתי שטיינברגר ז"ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה (מיקי קרצמן) ; מקבץ של סרטוני אנימציה זוכי פרסים בחו"ל (היחידה לאנימציה בבצלאל) ; כנס "גר-מאניה" של המח' להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל וההצגה "אדולף" (ד"ר דני אונגר); "מציאות עקומה" במרכז לאמנות דיגיטאלית בחולון (ברוך בליך).
כתב העת "הפרוטוקולים", המתפרסם אחת לרבעון, משמש במה לכתיבה אקדמאית של חוקרים מכל העולם במגוון נושאים הקשורים לאמנות, עיצוב תעשייתי, עיצוב קרמי, צילום, וידיאו, אנימציה צורפות ואופנה, ארכיטקטורה, ותרבות חזותית. מאז השקתו ב- 2005, פורסמו 8 גיליונות. ביולי 2008, לצד תערוכת סוף השנה של בצלאל, יתפרסם גיליון 9 של הפרוטוקולים, שיוקדש כולו לטקסטים ויצירות של סטודנטים ובוגרים של בצלאל.