שוב גניבת יצירות אמנות בפאריז , והפעם חמישה ציורים חשובים של האמנים פאבלו פיקאסו ,הנרי מאטיס , ז'ורז' בראק , אמדיאו מודיליאני ופרננד לז'ה נגנבו בלילה שבין יום רביעי לחמישי בפריצה נועזת למוזיאון לאמנות מודרנית בפאריז .יתכן שהערכה מוקדמת כי שווי היצירות הינו כ-500 מליון אירו נראית מופרזת אך מדובר ללא ספק ביצירות בעלות חשיבות . פריצה זו התרחשה מהמוזיאון הסמוך לנהר הסיין ולמגדל אייפל , כשממש מהגדה שממול התרחשה לפני כשנה גניבה של שני ציורים ורישום של פיקאסו מביתה של נכדתו של פיקאסו , דיאנה ווידמאייר . ביוני 2009 נגנב ספר רישומים יקר ערך של פיקאסו ממוזיאון פיקאסו בפאריז . ראש עיריית פריז ברטראן דלנואה הביע זעזוע מגניבת הציורים הנוכחית שאותה כינה "התקפה בלתי נסבלת על המורשת התרבותית האוניברסלית בפריז."
הציור בעל הערך הרב ביותר הוא ציורו של פיקאסו "יונים עם אפונים" , ציור מוקדם משנת 1912 . תקופה חשובה ומוקדמת בקריירה של האמן .ציורים נוספים הינם פסטורליה של מאטיס ועץ זית ליד אסטאק של ז'ורז' בראק . המוזיאון לאמנות מודרנית בפאריז מתמקד באמנות המאה ה-20 ומכיל למעלה מ-8,000 יצירות אמנות .
פריז הינה ככל הנראה גם בירת הגניבות של יצירות האמנות המפורסמות , כשהמפורסמת שבהן היא הגניבה של ציורו המפורסם של ליאונרדו דה וינצ'י -המונה ליזה ממוזיאון הלובר בפאריז , גניבה שהתבצעה בשנת 1911 על ידי צבע איטלקי בשם וינצ'נצו פרוג'ה , שניצל את השמירה הלקויה באותה עת . הגנב נתפס לאחר זמן קצר כשניסה למכור את הציור לסוחר אמנות מפירנצה . גניבה זו תרמה רבות לפופולאריות של הציור ולפרסומו. גניבה מפורסמת נוספת היתה גניבתו של ציור הצעקה של אדוארד מונק . לציור זה למעשה ארבע גרסאות שתיים מהן במוזיאון מונק באוסלו , אחת בגלריה הלאומית של אוסלו ואחת באוסף פרטי . אחד מהציורים במוזיאון מונק נגנב ב-2004 והושב לאחר כשנה לאחר שניזוק קשות . למעשה גם ציור הצעקה שבגלריה הלאומית נגנב בשנת 1994 והושב לאחר כחדשיים לאחר מבצע משטרתי. הגניבה ממוזיאון מונק באוסלו הכעיסה את חובבי האמנות עקב מחדלי האבטחה שהתגלו . התברר כי היצירות לא היו מבוטחות ולמעשה כמעט ולא היתה אבטחה במקום . הגנבים פשוט נכנסו הסירו את היצירות "הצעקה" ו-"מדונה" מהקירות ונמלטו ללא כל קושי. הביקורת הרבה על אמצעי האבטחה במוזיאון מונק ובאירועי גנבה נוספים הביאה מוסדות תרבות רבים להגביר את אמצעי האבטחה . מאידך נשמעות דעות כי קצב הגניבות של יצירות האמנות למעשה גובר.