מלחמת העולמות - האמנות מול המציאות
זו התערוכת יחיד הראשונה של גיא בן נר מזה 7 שנים בישראל. בזמן הזה הציג בן-נר תערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בארץ ובעולם, בין השאר תערוכת יחיד ב- Mass MoCA וב- Berlinische Galerie ותערוכה במסגרת מלגה בגלריה DAAD בברלין, השתתפות בביאנלה בליברפול , והשתתפות בפרויקט הפיסול של Münster . בתערוכה זו מציג בן-נר שתיים מיצירותיו: "מלחמת העולמות" עבודה חדשה שתוצג בתל אביב כהקרנת בכורה, ו-" Drop the Monkey ", סרט שיצר ב 2009 והוצג עד כה בפסטיבל "פרפורמה" ה 9 , הביאנלה לפרפורמנס בניו יורק. נקודת המוצא של "מלחמת העולמות" הן 11 דקות של סאונד מתוך הסרט " מלחמת העולמות" שביים סטיבן שפילברג.
מלחמת העולמות
בן-נר יוצר סרט חדש בו הוא משתמש בסאונד של "מלחמת העולמות" כרדי-מייד ללא עיבוד ועריכה. מרגע זה מתקיימים במקביל שני הסרטים כתאומים סיאמיים החולקים ביניהם איבר משותף, הסאונד- עולמות מקבילים. לטכניקה הזו של גניבת סאונד קורא בן-נר: Budding - כהיפוך של Dubbing = דיבוב. מי שמכיר את יצירתו של גיא בן-נר יזהה ב"מלחמת העולמות" אלמנטים אופייניים לסגנונו. העיסוק הישיר בעצמו ובמשפחתו כנושאמרכזי, ההתייחסות לתרבות פופולרית-צרכנית ולעולם הספרות והקולנוע, הפארודיה על סיפורי הרפתקאות וכן השילוב בין הפקה דלת תקציב כביכול – צילום בסביבה ביתית, שימוש באביזרים בסיסיים וכאמור הופעתם של בני משפחה כשחקנים – ובין הפקה מוקפדת היטב ועבודת עריכה מדוייקת.
יצירה זו עוסקת מחדש בחומרים בהם התעמק בן-נר בעבר - חיי המשפחה, לאחר שבשנים האחרונות פנה לעסוק בעולמות אחרים- החיצוניים למשפחה במקביל לפירוקה. החזרה לנושא של הבית מציגה את הדינמיות של המשפחה: ההרכב השתנה, ילדיו גדלו ואתגרים חדשים עומדים בפתח. הסיטואציה ההמורכבת של חיי משפחה מתחפשת לסיפור ההוליוודי של שפילברג ועוברת הקצנה, שהשימוש בה מצליח לבטא את הכאוס שעשוי להתקיים בסיטואציות הקטנות של היום יום במרחב הביתי.
Drop the Monkey
ב 2009 הזמין פסטיבל "פרפורמה" בניו יורק סרט הנוצר תוך כדי צילום ללא מחיקות חיתוכים ועריכות. בן-נר יצר סרט המציג שיחה המתנהלת בינו לבין עצמו בין ברלין לתל אביב . בחירה זו חייבה אותו לטוס הלוך ושוב בין תל אביב וברלין על מנת לעמוד בעיקרוןשל חוסר העריכה, כאשר כל חלק בדיאלוג מצולם בביקור שונה באחת הערים. מאחורי הסרט עומדת מערכת יחסים שניהל באותה תקופה בה התפרקה המשפחה וגיאניהל יחסים עם חברה חדשה בברלין. עשיית הסרט היתה גם מקור מימון למערכת היחסים. בבסיס יצירה זו עומדת תפיסה עולם בה האמן משעבד את האמנות לצרכי חייו הפרטיים . בסופו של דבר, המצב התהפך ולאחר שחברתו עזבה אותו, לא יכל לנטוש את הסרט מאחר וחתם על חוזה, ובמקום שהסרט ישרת אותו - הוא השתעבד ליצירת האמנות ונאלץ להמשיך ולטוס הלוך ושוב על מנת ולעמוד בהתחייבות. עשיית הסרט נהפכה למטרד, מטלה מעיקה שצריך לסיים. כל ההתפתחויות הללו הביאו את הסרט למבנה של משל על ההמציאות - מי שינסה לשנותה ימצא אותה משתנה מעצם הניסיון לייצג אותה - מה שמשליך על כל יצירת אמנות המנסה לייצג/לתעד את החיים.
שיח גלריה עם האמן יתקיים בתאריכים:
15 בפברואר 2013, יום שישי, בשעה 12:00 וב 1 במרץ 2013, יום שישי, בשעה 12:00
שעות פתיחה:
ב' – ה' 10:00 – 18:00
ו' 10:00 – 14:00
ש' 11:00 – 13:00