טביעת גוף
ניר דבוראי מציג תערוכת יחיד בה הוא בוחן את עצמו, גופו, את הסביבה הקרובה ואת השפה האמנותית שהוא מפתח. בחוקרו תהליכי עבודה מסורתיים של עולם הצילום בחדר החושך שעיקרם תצלומים ללא מצלמה ובצלמו צילומי לילה של אוביקטים אותם הוא "מפתיע" באמצעות שימוש בפלאש, הוא בעצם בוחר לפעול בחסות החשכה.
בתהליך עבודתו הופך ניר את גופו לחומר רגיש לאור. הוא מורח עליו כימיקלים לפיתוח, ומטביע את עצמו על נייר הצילום שנחשף קודם לכן לאור. הנייר מקבל את הדימוי הפוזטיבי של גופו ומכיל את המידע הפיזיולוגי של גבולות הגוף, את איבריו ומרקמיו. במקביל להעתקת הגוף על נייר הצילום, הוא מייצר הטבעות פוזיטיביות של עלים וצמחים מקומיים ומייצר חיבורים בין חומרי הגוף האורגאניים לצומח .
דימויי הגוף שמציג דבוראי, מתמזגים כמו דימוי רורשאך, מוצגים בחלקם כנגטיב, ומתייחסים למרחב של צילום אנאלוגי. הם צרובים על הנייר והופכים את טריטוריית הגוף לזירה מופשטת של כתמים, פתחים ושקיפויות, חלקם קשורים למופעי הגוף השונים וניתנים לזיהוי מגדרי.
שלושת סימני הקיום הם מושגים העומדים בבסיס תורת הבודהיזם. אנאטמאן (העדר ה"אני" בסנסקריט) היא התערוכה הראשונה מתוך טרילוגיה.
ליווי ואוצרות : איילת השחר כהן
בלוג שישי ראשון: http://firstfridayisrael.blogspot.com/
פתיחה: יום שישי, 7.9.2012 בשעה 12:00