אלה אלמוג, אחות בבית חולים איכילוב למעלה מ30 שנה, החלה לפסל בעקבות תקופת משבר שחוותה
בעת מחלת אמה, מתוך רצון להסיח את דעתה היא החלה לפסל. עם הזמן היא הלכה ונשאבה לתוך תהליך הפיסול, שממלא את עיקר עולמה.
היכרותה ודאגתה לאנשים ברגעים הקשים בחייהם, מאפשרת לה לראות את האנושי גם בתוך הפיסול שלה.
היכרותה ודאגתה לאנשים ברגעים הקשים בחייהם, מאפשרת לה לראות את האנושי גם בתוך הפיסול שלה.
אל הפיסול ברשת נחשפה לפני 7 שנים , כשפגשה את שולמית הרטל- ממציאת טכניקת הפיסול ברשת- אצלה בסטודיו למדה את השיטה.
היא מודה כי הוקסמה מהחומר, מהאפשרויות הגלומות בו, על אף שמדובר בעבודה לא קלה, בחומר קשה ודוקרני. בתחילה, הרשת צופתה בפיברגלס כך שהיוותה רק בסיס למעטפת אחרת. לפני שלוש שנים עברה אלמוג לפיסול ברשת נקייה, ללא עיטוף בחומר. הפיסול הנקי דרש יתר דיוק והקפדה, דרך חורי הרשת רואים הכל – כל חיבור וכל כיפוף.
בתערוכה, תציג אלמוג 3 קבוצות פסלים: פסלי תנועה וריקוד- ובהם רקדניות בתנוחות שונות. מבטן של הרקדניות נראה ממוקד- בריכוז אדיר. בדומה לפיסול הקלאסי, מצליחה אלמוג לעקוב בצורה מרשימה אחר קפלי הבגד העוקב אחר הגוף, אך באותה עת היא משכילה כאמור ליצור שקיפות שאין דומה לה בפיסול המסורתי. "אלה אלמוג מפסלת ברשת, חומר עדין ודוקר, שקוף ואטום, מכסה ומגלה. הדואליות של החומר יוצרת רושם יוצא דופן. מעין חוזק של קצוות, של נגטיב ופוזיטיב. בדומה לפסליו של הפסל הבריטי הנודע הנרי מור בהם יופיו של הפסל טמון גם
בריק שלו, כלומר, בחלקיו הריקים, גם בפיסול ברשת ה"חורים" מעניקים ממד נוסף לפסל. המאסה והריק מתאחדים לכלל היצירה". כותבת קרימולובסקי, במאמרה על עבודתה.
הסדרה השנייה עוסקת ב אמהות וילדים- האישה- אם, היא דמות מרכזית ביצירתה. "באמצעות טכניקת הרשת מצליחה אלמוג לקשור קשר חזק מאד בן האם לילדה. לעיתים נדמה כי הם הופכים לישות אחת. אלמוג יוצרת אמהות רכה וחזקה באמצעות החומר הרך- חזק הזה. לאלמוג יש ללא ספק את היכולת ליצור תינוקות רכים, עגלגלים הנראים כחיים ונושמים", כותבת קרימולובסקי.
והקבוצה השלישית היא פסל יחיד בדמותו של הרקדן ארתור אסטמן- פסלו של ארתור (כך בחרה לקרוא לפסל), נולד כתוצאה מהתרשמותה של אלמוג מדמותו של הרקדן, כפי שנתגלתה לה כשצפתה בתוכנית "נולד לרקוד", בה השתתף בשנה שעברה. הופעתו המרשימה ותנועתו הגמישה הילכו עליה קסם רב והיא בקשה לפסל את דמותו ברשת. מישקה, בעלה, סייע בידה כשיצר עימו קשר ועניין אותו בנושא. ארתור, שמח על האפשרות שניתנה לו לשמש מודל לפסל. לאחר המפגש ביניהם החלה אלמוג לפסל את דמותו ברשת, בגודל של 1x1. גובהו של הפסל למעלה מ- 170 ס"מ והוא בממדיו של הרקדן.
זה הפסל הראשון אותו יצרה אלמוג בנפח מלא ובגודל אדם, אותו בכוונתה להציב במרכז התערוכה.
מרגע שהפכה לפסלת חשה אלמוג שמצאה דרך לבטא את תחושותיה ורגשותיה העמוקים למצבו של האדם. באמנות, כמו בחיים, היא אומרת, אתה נדרש לחמלה ואמפטיה כלפי הדמויות הסובבות אותך, הבאות במגע איתך ועם עולמך.
אלמוג בחרה לתרום 10% מפדיון מכירת הפסלים לטובת איגוד הרקדנים, שהוקם לאחרונה במסגרת אמ"י.