האגדה מספרת כי העולם נברא באריגת שתי וערב : אחת של אש ואחת של שלג ופתכן זה בזה ומהן נברא העולם..." (בראשית רבה י ).
הבד הוא מארג חיינו - בין חופה לשטיח אדום, בין קריעה לכנף פתיל תכלת. הבדים כמחלפות, בין החיג'אבּ לתכריך, בין השעטנז והסינטטי. בתנ"ך דרמות גדולות מתחוללות סביב הבד: כנף מעילו של שמואל הנביא שנקרע כששאול אוחז בו ברגע של יאוש מדחייתו כמלך ישראל. כתונת הפסים של יוסף הנזכרת בהקשרי חטא והתנכרות-אחים אל מול בגדי הטהרה של הכהן הגדול. במסורת הנוצרית, ורוניקה מנגבת את הזיעה והדם מפניו של ישו בויה דולורוזה, ודיוקן פניו מועתק לבד, וזוהי האיקונה הראשונה.
התערוכה "טליתו של אמן" שתפתח בסדנת האמן שבצור הדסה באיסרו חג סוכות, מציגה ציורים של יעקב בוסידן בנושא אותו בגד ייחודי ומייחד, נושא שהעסיק את האמן מאז שנות השישים ועד ימים אלו. טליתו של אמן מהי?
בציור "טלית ותפילין", הקנבס של יעקב בוסידן הוא זה המתעטף בטליתו של האמן ובתפילין המחולל עליו.גם ב"טבע דומם עם טלית" הסידור הפתוח של בוסידן מונח על טליתו של האמן, ובעל הטלית בולט בהעדרו. הציור מתכתב עם התנ"ך הפתוח ב"טבע דומם עם תנ"ך" של ון גוך, שחוקרים פירשו כדיוקן עצמי של ואן גוך עם אביו ויחסם לדת: התנ"ך העבות הפתוח מייצג את האב, הספר הצהבהב, הדק, המרופט והסגור של אמיל זולא, מעין תנ"ך מודרני, מייצג את ואן גוך.
ב"מלאך מתפלל לשלום ירושלים" הדמות המטאפיזית של המלאך לובשת צורת אדם דרך הטלית העוטפת אותו. קבוצת המתפללים ב"הנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה" מאוחדים דרך אותה הטלית, שמצד אחד מאחדת, ומצד שני מייחדת ומבדילה, כמו אותה כתונת הפסים של יוסף אחינו.
על סדנת צור
סדנת צור מבקשת לקרב בין תרבות לקהילה דרך סדנתו של האמן יעקב בוסידן. מדי מספר חודשים מתקיימים במקום אירועי תרבות קהילתיים. הסדנה פתוחה לסיורים קבוצתיים ופרטיים. במסגרת הסדנה בוסידן חונך מספר תלמידים בשיטת הוראה פרטנית ואמפירית למימוש הפוטנציאל הטמון בהם תוך כדי עבודה בסטודיו בציור, פיסול וקרמיקה.
על יעקב בוסידן
האמן הרב-תחומי יעקב בוסידן ידוע בשטח ההדפס האמנותי והקליגרפיה. ספרי האמן שיצר, ביניהם ההגדה, שיר השירים ו”ירושלים - שמות, שמות סביב לה”, זכו בפרסים בארץ ובעולם (פרס יסלזון של מוזיאון ישראל, פרס כבוד בביאנלה להדפס במונטה קרלו, ועוד). עבודותיו נמצאות באוספים כמוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, המוזיאון הבריטי בלונדון, במטרופוליטן בניו יורק, במוזיאון בוסטון לאמנות, בספריה הלאומית בקנדה, במוזיאון פילדלפיה לאמנות, מוזיאון ישראל בירושלים, משכן נשיאי ישראל, המשכן לאמנות עין חרוד ועוד..
יעקב בוסידן נולד בפורט סעיד, כור היתוך של תרבויות שונות ובליל שפות. בן 10, עלה עם הוריו לארץ והתחנך במסגרת עליית הנוער בקיבוץ גבעת חיים. נטייתו לאמנות התגלתה בנעוריו על ידי פרופ' ראובן פוירשטיין, לשעבר הפסיכולוג הראשי של עליית הנוער, והיום חתן פרס ישראל לחינוך. חברותם ההדוקה נמשכת עד היום.
בוסידן קיבל מלגה ללימודי אמנות אצל פרופ' שוורצמן באמצעות 'עליית הנוער', ושם החל לחקור את העולם, או כדבריו: "לשאול שאלות באמצעות הרישום". שוורצמן הפגיש אותו עם פרופ' זנדברג, ממקימי מוזיאון ישראל בירושלים ומוזיאון ואן גוך באמסטרדם. למרות שפריז היתה אז מרכז האמנות העולמי, המליץ פרופ' זנדברג (לשעבר מנהל מוזיאון הSTIJDELIJK באמסטרדם, וחבר הועד המנהל במוזיאון ישראל) על לימודים בלונדון, ושם התקבל בוסידן ל-Goldsmith College. הוא סיים את לימודיו בהצטיינות, לימד שם הדפס, וגם יצר בסטודיו שהועמד לרשותו על ידי הקולג'.
התקופה הוויקטוריאנית על דרישותיה המקצועיות נרמסה אז, עקב תהליכי השינוי וההפשטה, ובוסידן זכה ליהנות משני העולמות את ההדרכה אל נבכי עולם ההדפס, על קו התפר בין התקופה המודרנית למסורת הויקטוריאנית, קיבל בוסידן מפול דרורי נצר לשלושה דורות של אמנים, דיקן הפקולטה לאמנות בגולדסמית' קולג', ונשיא איגוד הדפסים בזמנו. כך, בוסידן נחשף בחו"ל למגוון עולמות אמנותיים ואימץ את ההעשרה הזו לחיבור עם שורשיו. תמיד ראה בישראל כמרכז השראתו הרוחנית.
לאחר ארבעים שנה של עבודה יצירתית בלונדון, האמן יעקב בוסידן שב ארצה ב2011 וייסד את סטודיו "צֺור" בצור הדסה, ליד ירושלים