בעקבות היא תערוכה של מישל פלטניק בה הוא מתדיין עם ציוריו של האמן הבריטי הנודע פרנסיס בייקון (Bacon) באמצעות תהליך של המרה מדיומלית. מישל פלטניק מעתיק ציורים של בייקון ובונה אותם בסטודיו שלו כאובייקטים תלת-ממדיים, כתפאורות או כהצבות תיאטרליות. בסביבות התלת-ממדיות הללו הוא מציב אנשים חיים, מכריו ואף הוא עצמו, המגלמים את הדמויות המופיעות בציורי בייקון- ואת גופיהם הוא צובע בדומה לאופן שבו מבוצעות הדמויות בציורים. הוא משתמש בצוות גדול של במאים, תאורנים, מקליטים, מאפרים, אנשי קונסטרוקציה ועוד , בכדי להגיע למטרה.
לאחר שהמיר את הציור לתלת-ממד, הוא מבצע המרה נוספת: פלטניק מצלם את המיצב שיצר הן במצלמת סטילס והן בווידיאו, המוסיף לדימוי גם ממד של תנועה ומשך. את התערוכה ה"בעקבות" מארח המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי, באדיבות גלריית גורדון, תל-אביב, שאצר אמון יריב.
פלטניק מכיר היטב את יצירתו של בייקון לאחר שנים של מחקר אודותיה. מציאת החדש הינה בתוך הקיים וכלל התהליך עד ליצירה החדשה, הינה אמירה פוסט מודרניסטית וקריאה לדיון מחודש בנושא האמנות.
ניתן לחשוב על יצירתו של פלטניק בהקשר של הסוואה שכן היבט בולט בה הוא היטמעות הדמות האנושית החיה בתוך המרחב הציורי, כחלק ממנו. ניתן להצביע על שתי סיבות עיקריות להסוואה: לצורכי הגנה (הסתתרות מפני אויב) ולצורכי התקפה (השתלטות עליו). את שניהם ניתן לייחס ליצירתו של פלטניק.
מישל פלטניק המתגורר ויוצר בשנים האחרונות בברלין, הוא בן הדור השני לניצולי שואה. הוא נולד בצרפת בשנת 1970, ובגיל 28 עלה לישראל. בשנת 2010 סיים בהצטיינות את לימודיו במדרשה לאמנות, המכללה האקדמית בית ברל. באותה שנה זכה במלגת שפילמן למצוינות בצילום ונבחר לפרויקט החממה של סרג' תירוש לאמנים צעירים. פלטניק, המתמחה זה למעלה משני עשורים באמנות גוף, במיצג ובמחול, מיישם בעבודתו את מיומנויותיו הרב תחומיות, ובאמצעותן הוא בוחן את גבולות המדיום האמנותי, את אמצעיה של פעולת האמנות ואת מופעיה.
המוזיאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי - 6816702-04