בתערוכתו של יואב פרידלנדר העבודות נוצרו בשתי סביבות תרבותיות שונות: ארצות הברית וישראל. העבודות נבנות ומצולמות בסביבה ביתית, חלקן מבוימות, בעוד אחרות הן פרי תהליך של צפייה ותיעוד המציאות בחוץ. כל העבודות, פנים וחוץ, נובעות מתוך נקודת מוצא משותפת המתבוננת בדימוי המצולם ככלי תקשורת המכיל קודים תרבותיים רב שכבתיים.
הצילומים המבוימים של פרטי נופים מוקטנים מציעים אלטרנטיבה לפרשנות וקריאה שונות של סמלים תרבותיים כמו דגם מגדל השמירה של "חומה ומגדל" המוצב מחדש על מיטה בחדרו של האמן. באופן דומה, פעולת הצילום של המרחב הציבורי והנופים הפתוחים מאפשרת לבודד, לכמת ולהבין תופעות תרבותיות בעלות מכנה משותף נסתר.
הריחוק הגיאוגרפי בין זירות ההתרחשות ובין הפנים והחוץ בעבודות אלו משמש גם ככלי השוואתי הבוחן בו בזמן ניגודים ומצבים המשלימים זה את זה.